Színházak
Nemzeti Színház - Gobbi Hilda Színpad
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Sardar Tagirovsky - Benedek Zsolt6
- MojszejkalakóBartók György m.v.
- ZenészBartók György m.v.Katona Dávid m.v.
- DarjuskaBánsági Ildikó
- NyikitaBeczásy Áron m.v.
- Katonai parancsnokBeczásy Áron m.v.
- Szőke orvosBeczásy Áron m.v.
- Ivan Dimitrics GromovBéres Miklós m.v.
- HamletBéres Miklós m.v.
- Jevgenyij Fjodorovics HobotovFarkas Dénes
- Andrej Jefimics RaginHorváth Lajos Ottó
- KalligráfusKatona Dávid m.v.
- Bús, komor betegKatona Dávid m.v.
- Szergej SzergejevicsLukács András m.v.
- PolgármesterLukács András m.v.
- RosencrantzLukács András m.v.
- MuzsikLukács András m.v.
- TanácsosTóth László
- GuildensternTóth László
- Rendjeles betegTóth László
- Mihail AverjanicsVarga József
- Jevgenyij Fjodorovics Hobotov szakácsnőjeVas Judit Gigi e.h.
- OperaénekesBalogh Zsuzsanna Eszter
- HárfaművészKriesch Barbara
- rendezőSardar Tagirovsky
- díszlettervezőDobre-Kóthay Judit
- jelmeztervezőDobre-Kóthay Judit
- dramaturgBenedek Zsolt
- fordítóSzőllősi Klára
- zeneszerzőBartók GyörgyKatona Dávid
- díszlettervező asszisztensGiliga Ilka
- jelmeztervező asszisztensGiliga Ilka
- súgóKónya Gabriella
- ügyelőLovass Ágnes
- rendezőasszisztensHerpai Rita
Sardar Targirovsky több előadást létrehozott már Budapesten a Laboratorium Animae független társulattal. Jelenleg Marosvásárhelyen Bocsárdi László rendező osztályában harmadéves hallgató. A sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színházban rendezett Csehov Meggyeskert című előadását beválogatták a 2015-ös POSZT versenyprogramjába.
A Nemzeti Színházban „6” címmel bemutatásra kerülő előadását az ifjú alkotó a következőképpen ajánlja: Csehov drámáiból könnyű múzeumot vagy mai szórakozóhelyet építeni – írja a Sardar Tagirovsky. – A cél nem lehet sem az egyik, sem a másik. Csehov világa megmutatja azt a 19. századot, ami magában hordozta annak a folyamatnak a kezdetét, amely a ma élő emberek természettől való elszakadásához vezetett. Az átláthatóság, a kontroll, az ellenőrzés vált elsődlegessé a múlt századfordulón, az ember és a világ megfigyelése pszichológiailag, biológiailag, iparilag feljogosított bizonyos embereket a hatalommal való visszaélésre, nagyobb méreteket kezdett ölteni a közöny és a magány.
Mára, másfél évszázad után az emberek jelentős része eljutott oda, hogy az emlékek és az álmok ereje és működtetése nagymértékben csökkent, kevésbé lett fontos a közlés, a metafizikai kommunikáció, az álmokkal való kapcsolódás, a tudatalatti érzetek kibontása. Ez a folyamat nem csupán tragédia, hanem szükségszerű „fejlődés”, bármennyire is fájdalmasak a részletek.
A 6-os számú kórterem című Csehov-novellában felfedezhetjük azt a helyet, amely állítólag rosszabb a pokolnál. Egy elmegyógyintézet egy társadalomban mindig arról szól, hogy valakik a többséghez képest „állítólag” nem normálisak. Az számít nem normálisnak, aki kiszámíthatatlan. És persze ott van a pakliban az is, hogy kiszámíthatatlan az, hogy mikor lesz valaki kiszámíthatatlan. Kiszámíthatatlan a beszámíthatatlan. Veszélyesebb a kiszámíthatatlan és jámbor ember az érdekek szerint cselekvőnél?
A 6-os számú kórterem lehetősége ott van közöttünk: az utcán idegenek között, a baráti társaságokban, vendégségben közeli vagy távoli rokonoknál. A 6-os számú kórterem bennünk van. Menedékeket keresünk, olyan belső igazságokat, amelyekkel túlélhetjük a legnagyobb elmegyógyintézetet, amit világnak hívunk. Próbálunk gyógyítani, akár az orvos és ápolásra szorulunk, mint a beteg. Szükségünk van arra a játékra, amelyben eljátszhatjuk az emlékeinket és az álmainkat. Jól esik a fájdalom, ami pillanatokra kinyitja a szabadságot.”
2016. 03. 06.