Portré
Alain Timar
Életrajz
Egyetemi tanulmányait követően Alain Timar számos színházi intézménynek volt munkatársa, majd Avignonba költözött, ahol megalapította a Theatre des Halles-t, aminek 1983 óta vezetője, és ahol rendezőként, díszlettervezőként és vizuális művészként dolgozik.
Több mint negyvennyolc darabot állított színpadra Franciországban és külföldön, nevéhez számos kiállítás és installáció fűződik.
Művészi munkája folyamatos nyitottságot mutat más kultúrák felé, előadásaiban kortárs szerzők és klasszikusok feledésbe merült műveit dolgozza fel. Timar úgy határozza meg önmagát, mint „olyan kozmopolita, aki szereti átszakítani a gátakat, szereti átlépni a hamis vagy valódi határvonalakat.” Azon kevés francia rendezők közé tartozik, akik külföldön is sikerrel rendeznek, keresztüllépve a nyelvi korlátokat, és erőteljes, innovatív előadásokat hoznak létre.
-
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György