Hírek
Az idei évadban először a Kölcsönlakás című darabban lép színpadra Orth Péter. Ezúttal a Markham házaspár által felkért különc lakberendező, Alistair Spenlow bőrébe bújva láthatja a közönség. „Nagyon szenvedélyesen szereti a munkáját, ami a lakberendezés” – meséli az általa alakított karakterről a színművész. – „Vannak olyan embertípusok, akik annyira kifinomultak és precízek, hogy már-már túlságosan is azok. Alistair pontosan ilyen, és ez megjelenik a mozgásán és a személyiségén is. Éppen ezért nem mindig lehet eldönteni, hogy ő melyik nemhez vonzódik. Nekem színészként az a fő feladatom, hogy ezt ízlésesen, mégis élvezhetően jelenítsem meg, és közben pedig igyekszem a vígjátéki helyzetekből a lehető legtöbb komikumot kihozni.”
A kecskeméti közönségnek nem kell már bemutatni Ray Cooney stílusát. Minden alkalommal, amikor az angol szerző tollából született előadás kerül a repertoárba, garantált a nevetéssel teli este. „Ray Cooney darabjai nagyon jól megírt vígjátékok, és színművészként jó érzés, hogy a közönség ennyire vevő erre. A Kölcsönlakás, amit John Chapmannel közösen írt, szintén egy nagyszerű darab. Kapitány Iván és szerzőtársa, Búss Gábor Olivér átdolgozták a szöveget, az előadás ugyanis az eredeti környezetben, Angliában játszódik, azonban a történetet áthelyezték napjainkba.”
A rendező, Kapitány Iván filmes szemlélete új színeket és árnyalatokat ad a darabnak. „Azt keressük, hogyan lehetnek ezek a karakterek valódi emberek a színpadon. Az a célom, hogy sokszor annyira el tudjam hitetni, hogy én vagyok ez a figura, hogy aki nem ismer engem az életből, vagy mondjuk nem látott még más darabban, azt hihesse, hogy én magam is sokszor ilyen vagyok a civil életben. Ez mindig egy izgalmas játék a színpadon.”
Orth Pétert sok fajsúlyos szerepben láthatta már a kecskeméti közönség, de a könnyedebb műfaj is közel áll hozzá. „Nagyon kellenek ezek a darabok. Ha egy évadban túlsúlyba kerülnek a komolyabb anyagok, az rá tudja nyomni a bélyegét az ember hangulatára is. A vígjáték ehhez képest olyan, mint amikor egy testes borhoz öntünk egy kis szódát, hogy frissítsen is, ne csak fejbe kólintson. Szakmailag is fontos, hogy néha fellazuljunk, és hogy más személyiségjegyeinket, képességeinket, például a humorérzékünket is jobban elővehessük.”
-
Művészek írták
Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma. Szegő György -
Interjúk
Apám morális tartása az, ami beárazta vagy bemérte, hogy nekem miről mi az ítéletem
Verebes István színész, rendező, közéleti ember. Pályája évtizedeken átível, a színház, televízió és a publicisztika világába egyaránt. Lovas Ildikó -
Interjúk
„... az föld pedig vala ékesség nélkül való és puszta és setétség vala és az Úrnak lelke táplálja vala az vizeket…”
…köszönés után a Vizsolyi Biblia szavaival fogad Csernus Mariann, akivel utoljára 3 éve beszélgettem, amikor a Bethlen Téri Színházban ismét előadta a Biblia maga által dramatizált változatát, amelyet négy évtizeden keresztül játszott szerte az országban. Lovas Ildikó






















